Menu

Service en Downloads

Voor de Bouw en de Windindustrie vindt u hieronder een brochure. De SkySaver oplossingen voor in mobiele -en torenkranen vindt u ook in de Bouw brochure. Voor Steigerbouw, Offshore, Chemie, Olie&Gas en overige sectoren raden we u eveneens aan om de brochure voor de bouw te bekijken. Hierin staat namelijk vermeld hoe je een 'self rescue' kunt uitvoeren, hoe je SkySaver operationeel gebruikt en hoe je anderen kunt redden.

SkySaver voor in torenkranen

1) Downloads. 

Brochure voor particulieren in woontorens en kantoorpersoneel:

Brochure woontorens afbeelding.png
Opent in nieuw venster door op de afbeelding te klikken

 

Brochure voor de bouw


Opent in nieuw venster door op de afbeelding te klikken

 

Windindustrie
Met een klik op dit plaatje komt u direct uit op de nieuwe SkySaver webpagina voor de windenergiesector: (opent in nieuw venster)

Wind caltalogue small pic.png

Opent in nieuw venster door op de afbeelding te klikken

 

2) Formele documenten

Algemene Voorwaarden >

Herroepingsformulier > (retourformulier)


 

3) SkySaver handleidingen

SkySaver-Snelle handleiding Engels >

SkySaver-handleiding Engels >

Ankerpunt installatieinstructies Engels >

Voor Nederlandstalige handleidingen, contacteer > ons aub.


4) SkySaver certificaten en verklaringen

EC Declaration of Conformity SkySaver >

Deze verklaring van SkySaver geeft aan dat de SKS-reddingstassen aan alle in Europa voor dit apparaat van toepassing zijnde normen voldoet en daarom mag worden verhandeld op de Europese markt. U vindt verwijzingen naar Europose normen op basis waarvan de SkySaver producten door een onafhankelijke instituut is gekwalificeerd (door het Duitse TÜV).

 

TÜV certificaat voor Europese markt >

TÜV is een van oorsprong (Duits) test -en inspectie instituut, ookwel Notfified Body genoemd, of kortweg: 'NoBo'. TUV volgt de Europese EN-normen -en testmethoden.


Gravitec certificaat - 210133-THS-05 >

Gravitec certificaat - 210138-AHD-04 >

Gravitec certificaat- 210133-THS-04 >

Gravitec certificaat - 210138-AHD-03 >

Gravitec certificaat - 210138-AHD-02 >

Gravitec is een in het westen van de V.S. gelegen ontwikkel-, test -en trainingsinstituut op vlak van valbescherming. Gravitec volgt de Amerikaanse ASTM-normen -en testmethoden.


5) Klachten

5.1) Klacht indienen

Ookal staat klanttevredenheid hoog in ons vaandel en besteden we veel zorg aan onze dienstverlening en informatieverstrekking, toch kan het zijn dat u ergens ontevreden over bent. Wij vinden het belangrijk om samen met u na te gaan hoe we u alsnog tegemoet kunnen komen.

Wilt u een klacht indienen, dan verwijzen wij u naar onze contactenpagina >. Helemaal onderaan kunt u dit doen via het formulier. E-mail kunt u ook gebruiken. Geef in ieder geval duidelijk aan dat het om een 'klacht' gaat en vermeld a.u.b. de volgende informatie:

  1. Een duidelijke omschrijving van uw klacht;
  2. Uw contactgegevens, zodat we later precies begrijpen wat uw klacht inhoudt mochten wij aanvullende informatie nodig hebben;
  3. Een bestelnummer;
  4. Datum van aankoop;
  5. Datum van ontvangst van de goederen.

Met deze info kunnen we precies nagaan waar het om gaat.

 

Ook kunt u deze informatie opnemen in een schriftelijke klacht en indienen door deze naar onze postbus op te sturen op het volgende adres:

Star-Line
Westbroek 32
4822 ZW Breda, Nederland


Verder kunt u ons altijd opbellen als u er het liefst telefonisch of persoonlijk (afspraak maken) uit wilt geraken. Kijk dan op onze contactenpagina, of bel ons direct op het volgende tel. nr.: (0031) (0)76 410 00 12.

 

Volgens wettelijke bepalingen die in onze Algemene Voorwaarden > zijn opgenomen kunt u binnen 14 dagen een (eerste) reactie van ons verwachten op uw klacht en uiterlijk binnen 4 weken ons definitieve voorstel. Komen we er onverhoopt niet uit, dan ontstaat er een geschil die zowel via de rechtbank kan lopen, als via een Geschillencommissie. Wij willen u ook wijzen op de mogelijkheid om ondersteuning te vragen aan de zgn. Online Dispute Resolution (ODR) van de Europese Commissie (EC). Dit is de Europese klachtenprocedure die u als consument kan doorverwijzen naar de nationale geschillenbehandelaar. In Nederland komen de meeste soorten klachten terecht bij de Stichting Geschillencommissies voor Consumentenzaken >. ODR behandelt zelf geen klachten, maar is onafhankelijk en verwijst u door met een duidelijke gebruiksaanwijzing in uw eigen taal naar de juiste geschillencommissie. 

 

Hierbij vindt u de link naar het ODR van de Europese Commissie: http://ec.europa.eu/odr >.

 

5.2) Klachtenregeling tussen u en Star-Line

(extern)

Stap 1: u dient bij ons een klacht in op de hierboven beschreven manieren en verschaft ons de gevraagde informatie.

Stap 2: we zullen binnen 2 weken, of maximaal binnen 4 weken een voorstel doen. Binnen 2 weken ontvangt u zeker onze eerste reactie, ook als we inhoudelijk nog geen tijd hebben gehad om tot een voorstel te komen.

Stap 3: Bent u het het oneens met ons voorstel, dan vragen wij u mogelijk meer tijd, maar uiterlijk 4 weken vanaf het moment waarop u uw klacht indiende, zullen wij met een definitief voorstel komen. Verstrijkt deze termijn en bent u het (alsnog) oneens met ons definitieve voorstel, dan kunt u zich wenden tot geschillencommissie, of de Rechtbank. U kunt hierbij gebruikmaken van een zgn. 'klachtenbemiddeling' van belangenorganisaties als Thuiswinkel.org. Star-Line is momenteel niet aangesloten bij een geschillencommissie. Wel kunt u altijd om (gratis) bemiddeling vragen via deze of andere belangenvereniging en. www.thuiswinkel.org heeft ook een eigen geschillencommissie en valt onder Stichting Geschillencommissies voor Consumentenzaken (SGC). Wij hebben onze Algemene Voorwaarden > grotendeels gebaseerd op de voorwaarden die zij voorstellen. Afwijkingen hebben te maken met relevantie.
 

Star-Line zal te allen tijde geneigd zijn om te zoeken naar de meest praktische oplossing, zodat we er z.s.m. uit kunnen komen en zodat zowel u als wij verder kunnen met die zaken waar we allebei ons het liefst op richten.


(intern)

Rondom een klacht zullen wij intern de volgende stappen volgen:

Stap 1: We reageren inhoudelijk op uw klacht;

Stap 2: We evalueren de noodzaak om maatregelen te treffen en herhaling te voorkomen;

Stap 3: We implementeren de benodigde maatregelen;

Stap 4: De doeltreffendheid van de maatregelen zullen worden beoordeeld;

Stap 5: Indien nodig brengen wij wijzigingen aan in onze werkprocedure(s).


6) Retourprocedure
U kunt eenvoudigweg van het Herroepingsformulier > gebruikmaken. Zoals u ook in de Algemene Voorwaarden > kunt lezen is het belangrijk dat u alles in onbeschadigde staat terugstuurt en dat de zegeling op/ in het SkySaver product zelf niet verbroken is.


7) Leveringsvoorwaarden en Privacybeleid
Deze staan in onze Algemene Voorwaarden > vermeld. Voor onze Leveringsvoorwaarden verwijzen we u hierin naar Artikel 13 - Levering en uitvoeringen; Voor ons Privacybeleid verwijzen we u naar Artikel 15.

 

8) Installatie
Zie voor meer informatie hier.

 

9) Betaalmethoden
Na op de productpagina's op 'bestellen' te klikken, kunt u momenteel gebruikmaken van de volgende betaalmethoden: Ideal, Bancontact, Sofort, Visa, American Express en MasterCard.

 

Andere betaalmogelijkheden zijn:

  • D.m.v. een overschrijving naar ons bankrekeningnummer. Deze gegevens kunt u inzien tijdens het bestelproces. Ook vindt u deze in de contactpagina.
  • Op basis van een factuur die wij voor u opmaken. Dit kunt u ook tijdens het bestelproces opgeven.

Star-Line: officiële distributeur van SkySaver voor Nederland, België en Duitsland. Erkende dealer/ installateur van Nest, Honeywell, Somfy, Schneider Electric, Doorbird, Smappee en veel andere merken

Ja, ook ik wens gratis advies over onze brandveiligheid

Wij helpen u met veel plezier telefonisch, of vul direct zelf het onderzoek in. Meer info (opent in een nieuw venster).

Vragen?

 Chat nu met ons in het Nederlands > via WhatsApp.

Klantenservice

+31(0)76 410 00 12

Maandag-Vrijdag:
8-22 uur

Zaterdag:
9-18 uur

Zondag
10-16 uur

info@star-line.nl 

© 2017 - 2018 Star-Line | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel
Voor een correcte werking maakt deze website gebruik van cookies. Accepteren Meer informatie
Wat is een cookie? Een cookie is een klein tekstbestand dat bij uw bezoek aan een website naar uw computer wordt gestuurd. Zowel deze website als andere partijen kunnen cookies plaatsen. Waar worden cookies voor gebruikt? Deze website gebruikt cookies om het gebruiksgemak en de prestaties van de website te verbeteren. Met behulp van cookies zorgen we er onder andere voor dat u bij een bezoek aan onze site niet steeds dezelfde informatie ontvangt of moet invoeren. Cookies maken het surfen op de site dus een stuk prettiger. Er bestaan verschillende typen cookies. Deze website maakt gebruik van permanente cookies en sessie cookies. Permanente cookies: Hiermee kan de website speciaal op uw voorkeuren worden ingesteld. Bijvoorbeeld om uw toestemming tot het plaatsen van cookies te onthouden. Hierdoor hoeft u niet steeds uw voorkeuren te herhalen waardoor u tijd bespaart en gemakkelijker door de webwinkel navigeert. Permanente cookies kunt u verwijderen via de instellingen van uw browser. Sessie cookies: Met behulp van een sessie cookie kunnen we zien welke onderdelen van de website u met dit bezoek hebt bekeken. Wij kunnen de webwinkel daardoor zoveel mogelijk aanpassen op het surfgedrag van onze bezoekers. Deze cookies worden automatisch verwijderd zodra u uw browser afsluit. Met welk specifiek doel plaatst deze website cookies? Deze website plaatst cookies om de volgende redenen: Winkelwagen (functionele cookie): Onthouden welke producten in uw winkelmandje liggen. Zonder deze cookie kunt u geen producten bestellen of in je winkelmandje plaatsen. Cookiekeuze (functionele cookie): Onthouden of u ons toestemming hebt gegeven tot het plaatsen van cookies. Google Analytics (tracking cookie): Meten hoe u de website gebruikt en hoe u ons hebt gevonden en hier met rapportages inzicht in proberen te verkrijgen. Google AdWords (tracking cookie): Meten we hoe u de website gebruikt en hoe u ons hebt gevonden. Deze kennis gebruiken we om onze AdWords campagnes te verbeteren.. AddThis (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze content te delen via Facebook, Twitter en diverse andere social media websites. Hoe kan ik cookies beheren of verwijderen? Meestal kunnen cookies worden beheerd, bewerkt en verwijderd via uw browser. Meer informatie over het in- en uitschakelen en het verwijderen van cookies kan u vinden in de instructies en/of met behulp van de Help-functie van uw browser.